• بررسی پیامدهای ویروس کرونا بر سه حوزه حسابداری ، گزارشگری مالی و حسابرسی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/04/12
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/05/05
    • تعداد بازدید: 165
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۹۰۳۳۸۴۵۱۶۷

    بررسی پیامدهای ویروس کرونا بر سه حوزه حسابداری ، گزارشگری مالی و حسابرسی

    طی دو سال اخیر ویروس کووید 19 یا کرونا با تبدیل شدن به یک ویروس همه گیر جهانی، پیامدهای اقتصادی بسیاری را در پی داشته و تقریبا همه کشورهای دنیا از آن متاثر شده و بنابراین انتظار می رود تا اقتصاد جهانی و همچنین بازار های مالی ر ا با یک رکود قابل توجه ی روبرو نماید.

    در این میان، ایران نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر درگیر پیامدهای این ویروس جهانی شده و در نتیجه حوزه های اقتصادی، مالی و حسابداری و حسابرسی را متاثر نموده است. این ضرورت باعث شد تا به پیامدهای ناشی از این بیماری برحسابداری، گزارشگری و حسابرسی در ایران پرداخته شود. در این مطالعه تلاش می شود، ضمن بررسی تمامی پیامدهای مالی ناشی از ویروس کووید- 19 در سراسر جهان، به طور خاص به ایران و وضعیت آن در حوزه مالی ایران پرداخته شود.

    نهایتا در سالهایی که شرکتها با تاثیرات این ویروس درگیر هستند وظیفه حوزه حسابداری و حسابرسی و نحوه گزارشگری متناسب با این شرایط جهت تصمیم گیری شرکت ها و در سطح بالاتر برای برنامه ریزی های کلان اقتصادی کشورها به مراتب سنگینتر و حساستر از همیشه است. در این مقاله کوشش شده است که تاثیر این ویروس بر سه حوزه حسابداری، گزارشگری مالی و حسابرسی بیان گردد .

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها