• بررسی عوامل موثر بر افزایش فروش بازار بیمه های عمر (مطالعه موردی : بیمه عمر دی)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/04/12
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/05/09
    • تعداد بازدید: 164
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۹۰۳۳۸۴۵۱۶۷

    بررسی عوامل موثر بر افزایش فروش بازار بیمه های عمر (مطالعه موردی : بیمه عمر دی)

    هدف این پژوهش بررسی عوامل موثر بر افزایش فروش بازار بیمه های عمر (مطالعه موردی: بیمه عمر دی ) است. این پژوهش از منظر هدف، کاربردی و به لحاظ روش، توصیفی – همبستگی است و با رویکرد کمی متکی بر روش مدل سازی معادلات ساختاری انجام شده است. جامعه آماری مورد پژوهش، نمایندگان و مشتریان بیمه دی هستند که در طبقه اول 70 نفر از نمایندگی و شعب و سپس تعداد 120 مشتری از بیمه دی مورد نظر بوده است که در مجموع 190 نظرسنجی انجام شد.

    استراتژی نمونه گیری در این تحقیق از نوع تصادفی ساده وبراساس فرمول اول نمونه گیری کوکران بود. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه برگرفته از ادبیات تحقیق است که پس از توزیع و گردآوری در بین نمونه آماری، با نرم افزارهای spss و smartpls در قالب آمار توصیفی و استنباطی تحلیل شده اند.

    یافته های تحقیق نشان می دهد که عوامل کمی برون سازمانی شامل تورم، نرخ بهره، بازده بازار سهام و تولید ناخالص داخلی سارانه بر میزان فروش بیمه های عمر موثر است. همچنین عوامل کمی درون سازمانی شامل توانگری مالی، تعداد شعب و نمایندگان، آینده نگری مشتریان، خسارت پرداختی، توانایی فروش نمایندگان، متوسط نرخ حق بیمه و مشتری مداری و تبلیغات بر میزان فروش بیمه های عمر موثر است.

    بنابراین ، به مدیران در صنعت بیمه به ویژه مدیران فروش بیمه های عمر پیشنهاد می گردد با توجه به ارتباط طولانی مدت مشتریان بیمه عمر با شرکت های بیمه در راستای ارتقا مدیریت ارتباط با مشتری تمهیدات ویژه ای جهت افزایش تقاضا برای فروش را در نظر بگیرند که با اطلاع رسانی در مورد بیمه های عمر و آشنایی با شیوه های پس انداز، آگاهی دادن به مردم از طریق این بیمه ها و از طریق رسانه های گروهی، مجلات، نشریات در این زمینه می تواند اقشار جامعه را به خرید بیمه های عمر ترغیب نماید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم