• اثربخشی زوج درمانی مبتنی بر نظریه انتخاب بر صمیمیت عاطفی زوجین

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/31
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/05/24
    • تعداد بازدید: 101
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    اثربخشی زوج درمانی مبتنی بر نظریه انتخاب بر صمیمیت عاطفی زوجین

    پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی زوج درمانی مبتنی بر نظریه انتخاب برصمیمیت عاطفی زوجین مراجعه کننده به مراکز مشاوره شهرمشهد انجام شد. روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون همراه با گروه کنترل بود. جامعه ی مورد مطالعه در این پژوهش شامل کلیه زوجینی که به مراکز مشاوره شهر مشهد در سال 1400 بود که به روش نمونه گیری در دسترس 30 نفر از آنها، انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل به نسبت یکسان گمارده شدند.

    گروه آزمایش به مدت یک ماه، برنامه زوج درمانی مبتنی بر نظریه انتخاب را در 8 جلسه 60 دقیقه ای به صورت گروهی دریافت کردند؛ گروه کنترل در لیست انتظار قرار گرفت. جهت جمع آوری اطلاعات از مقیاس صمیمیت عاطفی زناشویی در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده های پژوهش از آزمون تحلیل کوواریانس تک متغیره استفاده شد. یافته ها نشان داد که پس از تعدیل نمرات پیش آزمون بین دو گروه آزمایش و کنترل در متغیرصمیمیت عاطفی زوجین تفاوت معناداری وجود دارد.

    با توجه به یافته های حاص از پژوهش می توان اظهار کرد که زوج درمانی مبتنی بر نظریه انتخاب باعث افزایش وبهبود صمیمیت عاطفی زوجین مراجعه کننده به مراکزمشاوره شهر مشهد شده است. بنابراین، زوج درمانی مبتنی بر نظریه انتخاب می تواند به عنوان شیوه مناسبی در جهت بهبود صمیمیت عاطفی زوجین در نظر گرفته شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها