• روش های حذف آلاینده های زیست محیطی آز آب

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/31
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/05
    • تعداد بازدید: 251
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    روش های حذف آلاینده های زیست محیطی آز آب

    آلودگی آب با ترکیبات نفتی یکی از مهمترین معضلات زیست محیطی در کشورهای نفت خیز محسوب می گردد، زیرا می تواند تاثیرات نامطلوبی بر سلامت انسان و محیط زیست بر جای بگذارد. استفاده از روش های بهینه و کارآمد برای تصفیه پساب های حاوی مواد نفتی کاملا ضروری می باشد. پساب های پالایشگاهی یکی از پر حجم ترین انواع پساب های صنعتی می باشند. صنایع نفت در سراسر دنیا روزانه بیش از 1.4 میلیون بشکه لجن های نفتی مخاطره آمیز برای محیط زیست تولید می کنند که یک خطر بزرگ زیست محیطی محسوب می شود.

    اگر در طراحی و بهره برداری پالایشگاه ها به حفظ محیط زیست توجه نشود علاوه بر مشکلات زیست محیطی مربوط به آلودگی هوا و خاک، موجب آلودگی آبهای سطحی و زیرزمینی می گردد که دامنه آن می تواند چند نسل آینده را نیز مورد تاثیر خود قرار دهد. هم اکنون روش های سنتی متداول در تصفیه پساب استفاده می شود و بنابراین در غالب موارد، تصفیه ناکامل پساب در مناطق به چشم می خورد که خود ناشی از تنوع پساب مربوط به محصولات می باشد.

    پیچیدگی ترکیبات این پسآبها به گونه ای است که تصفیه آ نها را مشکل می کند. همچنین محدودیت فضا در برخی مناطق و عدم کارایی روش های مرسوم منجر به راهیابی ناگزیر این مواد به دریا و زمینه ای اطراف می شود، که علاوه بر خطرناک بودن در آن مقطع زمانی، تجمع این مواد نیز در طول زمان باعث تغییر و از بین رفتن اکو سیستم منطقه می گردد.

    از طرفی بدلیل عدم توجه به انجام و بکارگیری روش ها و تکنولوژی های جدید در مورد برخی آلاینده های خاص و عدم تفکیک آنها از پسآب های ساده تر، در مقاطع زمانی مختلف سیستم هایی رایج مذکور از کار افتاده و در نتیجه چارهای جز رها کردن فاضلاب در منطقه نیست که این موضوع در راه اندازی و از کار افتادن واحدها بسیار نگران کننده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها