• بررسی آسیب شناسانه ی پدیده خشونت علیه مردان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/07
    • تعداد بازدید: 179
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    بررسی آسیب شناسانه ی پدیده خشونت علیه مردان

    خشونت بعنوان یکی از رذائل اخلاقی بشر، همیشه در طول تاریخ وجود داشته و منجر به حوادث و اتفاقات ناگواری شده است. طبق دسته بندی های علمی که به همت پژوهشگران انجام شده است، خشونت خانگی که یکی از وجوه خشونت است می تواند با محوریت خشونت علیه زنان، کودکان و یا مردان باشد. آنچه مشخص است، در حاشیه بودن مسئله خشونت علیه مردان است که توجه کمتری بدان شده است.

    از آنجا که مردان، بیشترین مسئولیت های اجتماعی را عهده دار بوده و سکان دار مشاغل سخت و تامین امنیت و آسایش خانواده و جامعه می باشند، ضروری است تا به مسئله ای مانند خشونت علیه مردان توجه بیشتری شود. این پژوهش که با روش تحلیل ثانویه و با اتکا به اسناد و یافته های پژوهش های پیشین انجام شد، در پی پاسخ به این سوال بود که خشونت علیه مردان و مصادیق آن، از چه منشاء ای سرچشمه گرفته و چه تبعات و عواقبی می تواند داشته باشد.

    آنچه از این پژوهش به دست آمد این است که شوهر آزاری بعنوان یکی از جدی ترین و اساسی ترین مصادیق خشونت علیه مردان مطرح است که در 4 بعد کلی موضوعیت می یابد: بعد روانی، جسمی، اعتقادی و جنسی. همچنین علل و دلایل زیادی برای بروز پدیده خشونت علیه مردان و شوهران ذکر شده است که در دو وجه دلایل فرهنگی و روانشناختی مطرح می شوند. آنچه مشخص است تبعات و عواقبی است که از این پدیده ناشی می شود که طلاق، بزهکاری و اعتیاد بخشی از آنهاست.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها