• تحلیلی بر راهبردهای توسعه پایدار درنظام مدیریت شهری

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/21
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/07/10
    • تعداد بازدید: 232
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09216189337

    تحلیلی بر راهبردهای توسعه پایدار درنظام مدیریت شهری

    هر توسعه سریع شهرها در چند دهه اخیر از ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، محیطی و ... زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده و لزوم توجه به توسعه پایدار شهری بر همگان آشکار شده است. شهر نشینی سبب شده شهرها با رشد شتابان و ایجاد مسائل نوین مواجه می باشند. شهرداری ها به عنوان متولیان اداره شهرها در راستای حل و فصل مشکلات متعدد و متنوعی همچون آلودگی زیست محیطی، سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه نشینی، سیستم حمل و نقل و ترافیک شهری، امنیت شهری، ایجاد زیرساخت ها، کمبود سرانه های خدماتی، مدیریت بحران های طبیعی و انسان ساخت، نیازهای جامعه شهر نشین و .... می باشند.

    جامعه پایدار در پی بقاء و بهبود مشخصه های اقتصادی، محیطی، اجتماعی و... است تا اعضای آن بتوانند سالم، بهره ور و با لذت به ادامه حیات بپردازند. بررسی دقیق پایداری شهری، امری مهم و ضروری به نظر می رسد. به همین منظور مطالعه حاضر با روش توصیفی و با استفاده از آخرین مطالعات و تحقیقات این حوزه، در تلاش است تا با بررسی دقیق مفهوم توسعه پایدار شهری و بیان دیدگاه های مختلف در این حوزه، ابعاد مختلف مدیریت شهری این موضوع را به احصاء و ارائه طریق نماید.

    نتایج نشان داد که می توان با بررسی دقیق راهبردهای توسعه پایدار شهری، به ارتقاء و تحول ساختاری شهر کمک نمود، اولویت بندی راهبردهای توسعه یکسان است و راهبردهای ساماندهی کالبدی- فضایی، دسترسی پایدار شهری، تقویت اقتصاد شهری، حکمروایی خوب شهری، زیست پذیری شهری، و محیط زیست شهری به ترتیب اولویت های پیشران های توسعه پایدار شهر به پویایی های لازم جهت توسعه شهری را فراهم می نماید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها