• مقایسه کودکان کلاس پنجمی که هر دو روش آموزشی سنتی و مبتنی بر فناوری را در مطالعات اجتماعی دریافت می کنند

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/21
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/07/11
    • تعداد بازدید: 121
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09216189337

    مقایسه کودکان کلاس پنجمی که هر دو روش آموزشی سنتی و مبتنی بر فناوری را در مطالعات اجتماعی دریافت می کنند

    با پیشرفت هایی که در زمینه فناوری ایجاد شده و تاکید بیشتر بر استفاده از فناوری در کلاس درس، معلمان و مدیران کارآمدی وسایل کمک آموزشی مبتنی بر فناوری را زیر سوال می برند. موضوع حاضر حول محور این است که آیا می توان عملکرد تحصیلی دانش آموزان را با استفاده و استفاده از فناوری در برنامه ریزی و اجرای درس افزایش داد. در طی یک بازه زمانی 4 هفته ای، محقق درس هایی در مورد برنامه درسی مطالعات اجتماعی کلاس پنجم. دو نوع درس به دو کلاس کلاس پنجم داده شد (24 نفر در هر کلاس).

    به مدت دو هفته یک کلاس با استفاده از پاورپوینت و مستندات تاریخی بر اساس برنامه درسی مطالعات اجتماعی و کلاس دیگر با روش های سنتی (سخنرانی، کتاب درسی و کاربرگ) تدریس می شد. محتوای دروس به جز ارائه دقیقا مشابه بود. در پایان دو هفته، کلاس ها با سوالات چند گزینه ای و تالیفی تست شدند. دو هفته بعد، روش های تدریس معکوس شد. پس از این بازه 2 هفته ای آزمایش دیگری انجام شد.

    مقایسه آماری مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل تفاوتها در نمرات آزمون، آزمون t زوجی با نمرات 1 تا 35 بود. داده ها هیچ تفاوتی را در سطح معنی داری 0.05 نشان ندادند. تفاوت معناداری در نمرات آزمون بین دانش آموزانی که با استفاده ازآموزش مبتنی بر فناوری آموزش داده شده اند و دانش آموزانی که با روش های سنتی آموزش داده شده اند، وجود ندارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها