• نقش انگلستان در گسترش بست نشینی در سفارت انگلستان

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/10
    • تعداد بازدید: 113
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    نقش انگلستان در گسترش بست نشینی در سفارت انگلستان

    بستنشینی یکی از سنت های رایج ایرانیان در طول تاریخ است که در ادوار مختلف شکل گرفته اما باید اوج آن را در زمان قاجار ملاحظه کنیم. برخی محققین آن را یک امر مهم و حیاتی دانسته و آن را به دوران تاریخ اسلام نسبت داده و صبغه مذهبی به آن می بخشند، برخی دیگر هم آن را سنتی به جامانده از پیشینیان می دانند.

    در پاسخ به این پرسش که این رفتار، عملی پسندیده یا ناپسند است به راحتی نمی توان قضاوت کرد اما همین قدر می توان اشاره کرد که مردم در اکثر مواقع، به طور ناخودآگاه و بدون اینکه هیچ فکر و اندیشه و درکی از آن بکنند بدین عامل روی می آوردند و از طرفی وسیله ای می شد برای خرابکاران و جنایتکاران که با استفاده از آن خود را نجات می دادند.

    اما صرف نظر از این دو گروه باید از یک گروه سومی هم یاد کنیم و آن هم عامل خارجی و بیگانه (انگلیسی ها) بودند.آنان همواره به دنبال فرصتی برای نفوذ در ایران بوده و از این سنت نیز بهره می بردند و در جهت ترویج آن می کوشیدند؛ هرچند خودشان همواره این قضیه را کتمان می کردند. این پژوهش با استفاده از منابع کتابخانه ای و بهره گیری از روش توصیفی - تحلیلی در پی آن است تا به بررسی نقش انگلستان در گسترش بست نشینی در سفارت انگلستان بپردازد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها