• بررسی وضعیت فعلی و مشکلات آموزش زبان انگلیسی با اهداف آکادمیک (eap) در دانشگاه های ایران

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/11
    • تعداد بازدید: 98
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    بررسی وضعیت فعلی و مشکلات آموزش زبان انگلیسی با اهداف آکادمیک (eap) در دانشگاه های ایران

    در حدود چهل سال گذشته، تغییرات شدید در زمینه های زبان شناسی، آموزش زبان و روانشناسی همراه با ظهور نیاز روزافزون به زبان بین المللی برای علم، فناوری و تجارت منجر به ایجاد حوزه ای جدید و پویا در برنامه درسی tefl/tesl معروف به انگلیسی برای اهداف خاص (esp) شده است. یکی از شاخه های بسیار پرکاربرد esp ، آموزش زبان انگلیسی برای اهداف آکادمیک (eap) که در واقع آموزش زبان های تخصصی رشته های دانشگاهی می باشد.

    در ایران نیز همانند سایر کشورهایی را که زبان انگلیسی در آنجا به عنوان زبان خارجی تدریس می شود، رشد فزاینده رشته های دانشگاهی و افزایش جمعیت دانشجویی کشور، لزوم بررسی دقیق تر وضعیت eap را به عنوان بخش قابل توجه واحدهای درسی دانشگاهی نمایان می سازد. کاستی های غیرقابل انکار آموزش eap در ایران، من جمله سیاست گذاری های نادرست، انتخاب ناآگاهانه مطالب درسی مبتنی بر فرضیات تایید نشده، روش های تدریس نادرست و روش های تدریس تصادفی مدرسان فاقد صلاحیت، متخصصین و محققین حوزه eap بر آن داشته است تا تحقیقاتی را در این زمینه انجام دهند.

    با این حال، هنوز به درستی ریشه مشکلات موجود در زمینه eap مشخص نشده است. بسیاری از این تحقیقات، به جای ریشه یابی منبع این مشکلات و یا راهکارهایی برای حل این مشکلات، تنها لیستی از مشکلات موجود را ارائه کرده اند. این مقاله مروری به مرور مقالات مهمی که در زمینه eap در سال های اخیرتوسط محققان ایرانی در مجلات معتبر به چاپ رسیده اند، می پردازد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها