• گزینش چند معیاره شاخص های موثر بر توسعه رفتاری، فرهنگی و اجتماعی آموزش های شهروندی در شهرداری گرگان به روش ahp فازی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/21
    • تعداد بازدید: 64
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    گزینش چند معیاره شاخص های موثر بر توسعه رفتاری، فرهنگی و اجتماعی آموزش های شهروندی در شهرداری گرگان به روش ahp فازی

    هدف کلی این تحقیق شناسایی و رتبهبندی عوامل تاثیرگذار بر توسعه آموزش های شهروندی در شهرداری گرگان است. جامعه آماری آن را کلیه شرکت کنندگان در دوره های آموزشی مرکز آموزش و فرهنگ شهروندی شهرداری گرگان در 6 ماهه دوم سال 1400 تشکیل داده اند که تعداد 290 نفر بعنوان نمونه و بصورت تصادفی ساده انتخاب شدند. پس از توصیف جامعه آماری و متغیرهای تحقیق و روایی و پایایی پرسشنامه، به بررسی تاثیرگذاری هر یک از متغیرها پرداخته شد.

    نتایج تحقیق نشان داده است که عوامل مورد نظر (عوامل اجتماعی، عوامل فرهنگی و عوامل رفتاری) در توسعه آموزش های شهروندی موثر بوده و فرآیند تحلیل سلسله مراتب فازی به منظور رتبه بندی و تعیین ضریب اهمیت عوامل حاکی از آن بوده است که عوامل اجتماعی آموزش با وزن 44 / 0 در اولویت اول، عوامل فرهنگی آموزش با وزن 3 / 0 در اولویت دوم و عوامل رفتاری آموزش با وزن 26 / 0 در اولویت سوم تاثیرگذاری قرار داشته اند.

    داده های حاصل با استفاده از تکنیک fahp و نرم افزار expert choice تحلیل شدند. همچنین در تحلیل همخوانی نظرات بر اساس متغیرهای دموگرافیک به روش توصیفی، مشخص گردید فراگیران با جنسیت های مختلف، نوع تاهل و سطح تحصیلات متفاوت در خصوص میزان تاثیرگذاری هر سه عامل به عنوان عوامل موثر بر توسعه آموزش های شهروندی، نظرات مشابهی داشته اند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها