• بررسی رابطه شایسته سالاری و توانمندسازی کارکنان با لحاظ نمودن نقش میانجی جو سازمانی (مطالعه موردی: کارکنان آموزش و پرورش شهرستان بوکان)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/30
    • تعداد بازدید: 114
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    بررسی رابطه شایسته سالاری و توانمندسازی کارکنان با لحاظ نمودن نقش میانجی جو سازمانی (مطالعه موردی: کارکنان آموزش و پرورش شهرستان بوکان)

    این پژوهش با هدف بررسی رابطه شایسته سالاری و توانمندسازی کارکنان با لحاظ نمودن نقش میانجی جو سازمانی  (مطالعه موردی: کارکنان آموزش و پرورش شهرستان بوکان) انجام پذیرفت. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی -همبستگی است. جامعه تحقیق کارکنان آموزش و پرورش شهر بوکان به تعداد 400 نفر بود که به روش تصادفی ساده 196 نفر را به عنوان نمونه انتخاب شدند.

    در این پژوهش از ابزار پرسشنامه توانمندسازی وتن و کامرون، پرسشنامه شایسته سالاری مقیمی، پرسشنامه جو سازمانی هاپین و کرافت استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل یافته ها از نرم افزار spss و smart pls استفاده شد و از آماره های میانگین، انحراف معیار، فراوانی، ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد که فرضیه های پژوهش در سطح معنی داری پایین تر از 0.05 معنی دار بودند و در واقع کلیه فرضیه های پژوهش تایید شدند، و نتایج حاکی از ارتباط شایسته لاری و جو سازمانی با توانمندسازی کارکنان بود.

    البته فرضیه سوم مبنی بر تفاوت بین توانمندسازی کارکنان در بین زنان و مردان در سطح معنی داری بالاتر از 0.05 تایید نشد و این فرضیه یعنی فرضیه سوم پژوهش رد گردید. با توجه به نتایج تحقیق، پیشنهاد می شود مدیران سازمان آموزش و پرورش به ویژه مدیران شایسته با ایجاد حس تعهد در تربیت و پرورش افراد توانمند اقداماتی انجام دهند. همچنین مدیران آموزش و پرورش با توجه به نتایج این تحقیق تمهیدات لازم را برای پیاده سازی شایسته سالاری انجام دهند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها