• رویکرد اسلام به نقش محبت در بهداشت و سلامت خانواده

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/09/05
    • تعداد بازدید: 157
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    رویکرد اسلام به نقش محبت در بهداشت و سلامت خانواده

    پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی و نقش «محبت» در «بهداشت و سلامت خانواده» صورت گرفته است؛ تحقق فرایند محبت در همه ی ابعادش، بزرگترین گام در مسیر سلامت روحی یکایک اعضای خانواده و نیز اصل بنیان خانواده است وعدم تحقق آن نقصان بزرگی در تکامل و سلامت خانواده، پیش می آورد.

    علاوه بر این یک خانواده ی موفق و سرشار از محبت، سبب رشد و شکوفایی استعدادهای اعضای خانواده در ابعاد اجتماعی، علمی و معنوی می شود و از طرفی به استناد روایات معتبر معصومین (علیهم السلام)، محبت ورزی نسبت به خانواده، رحمت و پاداش الهی را در پی دارد، در نتیجه اعضای این خانواده، پشتوانه ی بزرگی به دست می آورند و اطمینان و سلامت روانی خاصی پیدا می کنند که بر سبک زندگی ایشان تاثیر شگرفی می گذارد و ایشان را از دیگران متمایز می سازد.

    و در کسب کمال انسانی مطلوب قرآن یاریشان می رساند که بسیار فراتر از سلامت و آرامش خانوادگی است. این جستار که با مطالعه ی کتابخانه ای و براساس روش اسنادی – تحلیلی، انجام پذیرفته، نقش محبت در بهداشت و سلامت خانواده را مورد بررسی قرار داده و از این رهگذر، نظر متولیان تربیتی را به اهمیت محبت و نقش آن در ایجاد آرامش و سلامت خانواده جلب می نماید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها