• رویکرد های حسابداری مدیریت نوآورانه در جهت افزایش پایداری شرکت های کوچک و متوسط تولیدی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/08/19
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/09/30
    • تعداد بازدید: 147
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    رویکرد های حسابداری مدیریت نوآورانه در جهت افزایش پایداری شرکت های کوچک و متوسط تولیدی

    محیطی که شرکتهای کوچک و متوسط تولیدی در آن فعالیت می کنند بسیار پیچیده شده است، بنابراین صاحبان شرکت های کوچک و متوسط تولیدی باید از تأثیر تصمیم هایشان بر محیط زیست و جامعه آگاه باشند. هدف این پژوهش شناسایی روش های حسابداری مدیریت نوآورانه می باشد که می توان با استراتژی های sme های تولیدی برای غلبه بر چالش مورد انتقاد قرار گرفتن توسط ذینفعان به عنوان عامل موثر در مشکلات اجتماعی و زیست محیطی ادغام کرد.

    مرور ادبیات نظام مند در طول جمع آوری داده های ثانویه برای کشف چارچوب ها و مفاهیم برای شناسایی map های متعارف و نوآورانه در ادبیات حسابداری مدیریت به کار گرفته شد. برای ترکیب داده ها از نرم افزار تحقیق و تحلیل داده های کیفی atlas.ti استفاده شد. تجزیه و تحلیل موضوعی برای ارزیابی وجود کلمات، عبارات، مضامین، استعاره ها و ساخت مفاهیم در ادبیات map ها با استفاده از نرم افزار atlas انجام شده است.

    در طول تجزیه و تحلیل، هفت map نوآورانه (هزینه یابی/بودجه بندی بر مبنای فعالیت، هزینه یابی چرخه عمر محصول، مدیریت کیفیت جامع ، هزینه یابی زیست محیطی، هزینه یابی هدف، هزینه یابی کایزن و آنالیز ارزش) شناسایی شدند. توصیه می شود که شرکتهای کوچک و متوسط تولیدی این map های نوآورانه را در استراتژی های خود ادغام کرده تا بر سیاستهای زیست محیطی، اجتماعی، مدیریت زنجیره تامین و بازیافت تاثیر بگذارند و کارایی عملیاتی را برای دستیابی به پایداری ارتقا دهند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم