• triger v88 ، پایانی بر مشکلات زنان

    کلمات کلیدی :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/08/19
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/10/03
    • تعداد بازدید: 222
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    triger v88 ، پایانی بر مشکلات زنان

    با توجه به اینکه بیماری های زنان و مشکلات رحم زیاد است و سالانه زنان زیادی به خاطر عفونت های دستگاه تناسلی ، بیماریهای مقاربتی، درمان ناباروری و یا مشکلات بسیار رایج دیگر که هرکدام به گونه ای مرتبط به هم بوده و می تواند در صورت عدم درمان زمینه ساز بروز مشکلات جدی دیگری با شند مثل فیبروم رحم و یا سندرم تخمدان پلی کیستیک که موجب نازایی می شوند به کلینیک های نازایی و درمان ناباروری مراجعه می کنند.

    اگر مشکلات و بیماری های بانوان به صورت دقیق و کامل به وسیله پزشکان حرف های درمان نشود در این حالت ممکن است بعدها باعث بروز مشکلات بسیار جدی و جبران ناپذیر شود . بهترین روش برای جلوگیری از این بیماری ها و مشکلات خاص پیش گیری است که نیازمند معاینه و چکاپ های دورهای منظم می باشد. اسپکولوم وسیله ای جهت معاینه بهتر فرد بیمار می باشد، که با کنارزدن بافتهای مختلف اطراف محل مورد معاینه، دید بهتری را جهت بررسی و معاینه برای پزشک فراهم می آورد. اصلی ترین کاربرد اسپکولوم واژینال، انجام بایوپسی یا نمونه برداری از مخاط دهانه، گردنه و داخل رحم است.

    معمولا برای تشخیص بیماریهای زنان، پزشک متخصص با استفاده از اسپکولوم های بهداشتی یک بار مصرف دهانه رحم را باز کرده و به کمک ابزار پزشکی مقداری از مخاط بافت موردنظر را به عنوان نمونه برمی دارد .معاینه واژن می تواند در ارزیابی و تشخیص بیماریهای متعددی مفید باشد. برخی از این بیماری ها عبارتند از: عفونتهای مقاربتی مانند سوزاک، سیفلیس، تریکوموناس، ویروس پاپیلومای انسانی و کلامیدیا، واژینوز باکتریال، عفونت قارچی و عفونت های مجاری ادرار، خونریزی غیر عادی رحم، تومورهای فیبروئید، کیستهای تخمدان، ناباروری، سندرم تخمدان پلی کیستیک، خونریزی از رکتوم، اندومتریوز، تومورهای اندام تناسلی، زگیل ناحیه تناسلی، حاملگی خارج از رحم و ... که مرور این موارد اهمیت استفاده از اسپکولوم را برای ما آشکار می کند.

    نمونه برداری از دهانه رحم با استفاده از اسپکولوم دردناک است و ممکن است نمونه برداری دهانه رحم آسیب جزئی به پرده بکارت نیز وارد کند و موجب کمی انقباض یا احساس فشار در بیمار می شود. درصورتی که پزشک نیاز به نمونه برداری از بافت های بیشتر داشته باشد، معمولا از محلول های شیمیایی یا بی حسی موضعی استفاده می شود که این موضوع احتمال آسیب به بافت ها را به مراتب افزایش می دهد . با توجه به این مسائل ما بهترین راه حل را در ساختن اسپکولومی با قابلیت هایی ازجمله تعیین میزان فشار وارده به بیمار، داشتن یک دوربین برای بررسی دقیقتر به همراه عکس برداری و قابلیت ارزیابی تست های اولیه نمونه دیدیم و اقدام به ساخت یک نمونه اولیه نمودیم. ما ترکیبی التقاطی از تجربه، تجزیه و تحلیل، یادگیری ماشین و علم داده را برای توسعه روش های تحقیقی که منجر به تجزیه و تحلیل چند بعدی و در عین حال واقع بینانه از بازار می شود را ترکیب کردیم و تصمیم به ساخت این محصول گرفتیم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها