• بررسی وضعیت استرس پرستاران و مداخلات روانشناختی در اپیدمی کووید 19

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/08/19
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/10/07
    • تعداد بازدید: 326
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    بررسی وضعیت استرس پرستاران و مداخلات روانشناختی در اپیدمی کووید 19 (مروری نظامند)

    مقدمه: باتوجه به اثرات روانشناختی گسترده کووید - 19 در جوامع در این راستا، شواهد قوی وجود دارد که بیان می دارند پرستاران بیش از هر موقعیت دیگری، در زمان کرونا بیشترین استرس را متحمل شده اند و از این رو مطالعه حاضر با هدف بررسی وضعیت استرس ( حاد و مزمن ) پرستاران و مداخلاتی که تاکنون بصورت روانشناختی در دوران کرونا انجام شده است می پردازد.

    روش کار: مطالعه به روش مرور نظام مند انجام شد که با جستجو در مطالعات فارسی با استفاده از کلیدواژه های پرستاران، ویروس کرونا، مداخلات روانشناختی، استرس در پایگاه های داخلی magiran,sid,civilica وتعداد 36 مطالعه بر اساس معیارهای ورود و خروج جهت استخراج داده ها ارزیابی و تحلیل شدند.

    یافته ها: نتایج ارزیابی 36 مطالعه در مورد استرس پرستاران مداخلات پیرامون آن در زمان کووید- 19 ، اثرات روانشناختی منفی و شایع از جمله استرس مزمن و حاد و اختلالات خواب و افسردگی و اضطراب در پرستاران به ویژه در پرستاران خط مقدم کووید- 19 بطور معناداری افزایش یافته است و از بین همه مداخلات انجام گرفته درمان شناختی رفتاری بصورت آنلاین از همه درمان ها موثرتر و اثربخشی بیشتری را گزارش داده اند.

    نتیجه گیری: طبق مرور مطالعات انجام شده، مشخص شد بطور کلی در زمان پاندمی کووید - 19 استرس پرستاران بطور معنادار افزایش یافته است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها