• تولید آنتی بادی ضد لیپوپلی ساکارید توسط لنفوسیت های b پریتونئال و طحال موش balb/c در شرایط آزمایشگاه

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1388/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1388/01/01
    • تعداد بازدید: 612
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    سابقه و هدف: تحت گروه لنفوسیتی cd5+b-1 در مواقع لزوم قادر به تولید آنتی بادی های طبیعی با خاصیت واکنشی متعدد بوده و اصلی ترین لیگاند آنها، لیپوپلی ساکارید (lps) است. از آنجایی که تولید آنتی بادی ها در شرایط آزمایشگاهی و خارج از بدن موجود زنده می تواند کاربرد بسیاری در تکنولوژی تخلیص مواد داشته باشد، این تحقیق با هدف جداسازی، کشت و تعیین غلظت آنتی بادی در مایع رویی کشت این لنفوسیت ها انجام شد.

    روش بررسی: این تحقیق با طراحی اکتشافی انجام گردید. با خون گیری مستقیم از قلب، پرفیوژن طحال و خارج سازی سلول های آن و لاواژ پریتونئال موش های نژاد balb/c سلول ها گرفته شدند و با کمک گرادیان فایکول و ستون نایلون وول، لنفوسیت های b تخلیص گردیدند و در دو گروه مورد و شاهد در محیط کامل کشت سلولی توسط lps تحریک شدند و در سه زمان 24،48 و 72 ساعت در انکوباسیون قرار گرفتند. مایع رویی کشت به منظور اندازه گیری غلظت igm با تکنیک الایزا سنجیده و فعالیت حیاتی و قدرت تکثیر توسط آزمون mtt بررسی شد. بررسی های ایمونوفنوتایپینگ برای تایید خلوص سلول ها به کمک مارکر cd5, cd3 صورت پذیرفت.

    یافته ها: کشت 24 ساعته لنفوسیت ها در دو ارگان طحال و پریتوئن، بالاترین فعالیت ترشحی igm را داشتند که اختلاف معنی داری را با گروه های شاهد نشان دادند. در بررسی ایمونوفنوتایپینگ، لنفوسیت های b تخلیص شده از پریتوئن در مقایسه با طحال و خون، درصد بالاتری از مارکر cd5 را نشان دادند.

    نتیجه گیری: سلول های پریتوئن و طحال منبع بسیار خوبی برای تهیه igm با اختصاصیت متعدد در شرایط داخل لوله ای آزمایشگاهی می باشند. تخلیص این سلول ها و فراهم نمودن شرایط مناسب کشت سلولی می تواند راهگشای انجام مطالعات جامع تری باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها