• موانع و راهکارهای توسعه ورزش فوق برنامه در دانشگاه های شهر شهرکرد

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 249
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله موانع و راهکارهای توسعه ورزش فوق برنامه در دانشگاه های شهر شهرکرد

    زمینه و هدف: هدف از این پژوهش بررسی موانع و راه کارهای توسعه ورزش فوق برنامه در دانشگاه های شهر شهرکرد است.

    روش کار: کلیه ادارات تربیت بدنی و فوق برنامه ورزشی دانشگاه های شهرکرد در تحقیق شرکت داشتند. ابزار اندازه گیری این پژوهش پرسشنامه ای مشتمل بر 15 سوال ترکیبی از نوع باز و بسته برای پاسخگویی برای مدیران تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه ها ارسال شد. برای روایی محتوایی پرسشنامه ها از اظهار نظر 25 استاد خبره در فوق برنامه ورزشی دانشگاه ها استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی به منظور میانگین انحراف استاندارد، فراوانی، درصد سرانه و رسم جداول و نمودار استفاده شد.

    یافته ها: بین اثربخشی فعالیت های فوق برنامه ورزشی دانشگاه های شهرکرد از دیدگاه آزمودنی ها تفاوت معنی داری وجود دارد. هم چنین بین اثربخشی فعالیت های فوق برنامه ورزشی دانشگاه های شهرکرد از دیدگاه دانشجویان سال تحصیلی مختلف، تفاوت معنی داری وجود ندارد. بین اثربخشی فعالیت های فوق برنامه ورزشی دانشگاه های شهرکرد از دیدگاه دانشجویان سال های تحصیلی مختلف و قهرمانی در مسابقات رابطه معنی داری وجود دارد. بنابراین زمانی می توانیم بستر مناسب برای نیل به اهداف فوق برنامه ورزشی (ارتقای سطح سلامتی، کسب مهارت ها، افزایش روابط اجتماعی، استفاده بهینه از اوقات فراغت و تفریحات سالم) داشته باشیم که زیرساخت های ورزش دانشجویی را ترمیم کرده باشیم. به نظر می رسد احداث اماکن و تاسیسات ورزش دانشجویی مورد نیاز در هر دانشگاه برای نیل به اهداف فوق برنامه ورزشی اهمیت دارد.

    نتیجه گیری: یافته های تحقیق حاضر حاکی از آن است که جهت اثربخشی فعالیت ورزشی فوق برنامه از طریق انتخاب مسئولین متخصص و مربیان مجرب، توجه به علایق همه دانش جویان، به کارگیری اطلاعات علمی و بروشورهای آموزشی، ساخت و تجهیز امکانات لازم بوده و موجب کسب موفقیت و در نتیجه افزایش سلامت و توسعه و تعالی فرد می شود. لذا به نظر می رسد، تلاشی همه جانبه و مستمر در تجهیز دانشگاه ها، بهره گیری از متخصصین، افزایش بودجه فعالیت های فوق برنامه ورزشی لازم است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها