• مروری نظام مند بر تاثیر تمرینات ورزشی بر کاهش کمر درد دوران بارداری

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/06/20
    • تعداد بازدید: 331
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله مروری نظام مند بر تاثیر تمرینات ورزشی بر کاهش کمر درد دوران بارداری

    هدف: با توجه به ازدیاد ناهنجاری کمردرد در دوران بارداری و تاثیرات منفی اتی ان بر پوسچر بانوان و هم چنین شکایت زنان باردار از دوران بارداری به علت افزایش وزن و لوردوز کمری درصدد برامدیم مروری بر تحقیقات پیشین برای ارزیابی کمردرد و تمریناتی که باعث پیشگیری و بهبود ان و زایمانی اسان شده را انجام دهیم و نیز زنان باردار بتوانند در اینده از این روش ها و تمرینات برای کاهش و درمان کمر درد که از افزایش وزن در بارداری حاصل می شود را استفاده کنند.

    مواد و روش ها: با استفاده از واژه های کلیدی pregnancy ,low back pain , exercise)) از طریق بانک های اطلاعاتی google scholar , pubmed , sid , mum, zums , به جستجوی مقالات لاتین و نیز از بانک اطلاعاتی گنج هم کمی به جستجوی مقالات فارسی پرداخته شد . پروتکل انتخاب مقالات براساس راهنمای دانشگاه یورک انجام گرفت .

    یافته ها: در جستجوی اولیه و مرحله شناسایی 204 مقاله فارسی و 606 مقاله لاتین در ارتباط با ورزش در بارداری یافت شد. در مرحله بازبینی تعداد مقالات لاتین به 421 و تعداد مقالات فارسی به 41 رسید که از این تعداد در مرحله گزینش تعداد

    مقالات فارسی به 15 تا و مقالات لاتین 212 مقاله حذف و 108 مقاله مرتبط بودند. در اخردر مرحله نهایی تعداد مقالات استفاده شده فارسی 10 تا و مقالات لاتین به 10 رسید .

    نتیجه گیری: با بررسی یافته های تحقیقات پیشین، پژوهش حاضر توانست به یک جمع بندی مناسب و یکپارچه در رابطه با تاثیر تمرینات ورزشی بر کاهش کمر درد زنان باردار دست یابد و نیاز این قشر اسیب پذیر به تمرینات واحد را تا حدودی برطرف کند. بررسی نتایج ها حاکی از ان بود که تمرینات ورزشی مناسب دوران بارداری موجب کاهش درد کمر و ناتوانی زنان باردار و تقویت عضلات کف لگن شده و و تاثیر بسزایی در عملکرد فعالیت روزانه داشته است. بااین وجود نتایج نیز نشان دادند که تمرینات دوران بارداری بر لوردوز تاثیر بسزایی نداشته و در زنان باردار غیر ورزشکار باعث تاخیر کمر درد شده و کاهشی دیده نشده.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها