• آگاهی سربازان از مسایل بهداشتی در یکی از مراکز آموزش نظامی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1378/01/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1378/01/01
    • تعداد بازدید: 796
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -
    اهداف: رعایت بهداشت یکی از ارکان اساسی حفظ سلامت اجتماعات به ویژه جوامع انسانی است. با توجه به اهیمت و جایگاه بهداشت بین افراد نظامی که حفظ و امنیت سلامت آنها جهت حفظ بنیان جامعه ضروری است، توجه ویژه به بهداشت سربازان و سالم نگه داشتن آنها در جهت افزایش توان دفاعی کشور ضروری است. در این تحقیق وضعیت بهداشتی سربازان و همچنین میزان آگاهی و دیدگاه بهداشتی کارکنان وظیفه در خصوص مسایل بهداشتی مورد بررسی قرار گرفته است.

    روش ها: این مطالعه از نوع مقطعی-توصیفی است و در بین 215 نفر از کارکنان وظیفه یکی از مراکز آموزش نظامی از طریق پرسشنامه صورت گرفته است.

    یافته ها: بیش از 85% افراد دارای سوابق واکسیناسیون بودند که از این تعداد 94.5% واکسن کزاز و دیفتری و 99.9% نیز واکسن مننژیت را دریافت کرده بودند. شیوع اعتیاد به سیگار در جامعه مورد مطالعه بسیار پایین و در حدود 1% بود. 96% از سربازان حداقل یک نوبت در شبانه روز مسواک می زدند. شستن دست ها قبل از صرف غذا و استحمام مرتب به ترتیب توسط 87.3% و 86.9% سربازان رعایت می شد. آگاهی سربازان در مورد راه های انتقال ایدز بسیار پایین ارزیابی شد.

    نتیجه گیری: پوشش واکسیناسیون در بین نیروهای وظیفه در مورد بیماری های کزاز، دیفتری و مننژیت از حد معمول جامعه بالاتر است. وضعیت بهداشتی و سطح آگاهی نیروهای وظیفه در خصوص بهداشت فردی و جمعی رضایت بخش نیست. افزاش سطح آگاهی بهداشتی سربازان در حین آموزش نظامی بایستی مورد اهمیت بیشتری قرار داده شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها