• چگونه توانستم مشکل کمرویی نیلوفر، دانش آموز کلاس هشتم الف مدرسه فخرالزمان قریب شهرستان بیرجند را به روش مشارکت درسی رفع کنم

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/03
    • تعداد بازدید: 161
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    چگونه توانستم مشکل کمرویی نیلوفر، دانش آموز کلاس هشتم الف مدرسه فخرالزمان قریب شهرستان بیرجند را به روش مشارکت درسی رفع کنم

    کم رویی پدیده ای روانی است که در بزرگسالان، نوجوانان و کودکان بروز می کند. با کنترل کم رویی، می توان از بسیاری از آسیب های ناشی از این مشکل جلوگیری کرد اما کم رویی کنترل نشده، بسیار مشکل آفرین است و می تواند فرد را به انزوا و افسردگی بکشاند. کمرویی از جمله مشکلاتی است که همواره تعدادی از دانش آموزان با آن مواجه اند و به علت عدم آگاهی، کم رویی آنان رفع نمی شود یا از روش هایی نامناسب برای رفع آن بهره می گیرند.

    این پژوهش توسط اقدام پژوه، زهرا مسعودنیا و در مدرسه ی متوسطه دوره ی اول فخرالزمان قریب شهرستان بیرجند و بر روی دانش آموز «نیلوفر.ب» صورت گرفت. هدف پژوهش، رفع کمرویی نیلوفر و روش پژوهش، کیفی و کمی بود. در بخش کیفی؛ مشاهده، مصاحبه با دبیران، مادر نیلوفر و... و بهره گیری از اسناد و در بخش کمی؛ پرسشنامه ی استنفورد استفاده شد. سپس شواهد یک جمع آوری و نمودار تجزیه و تحلیل داده ها رسم شد.

    با بررسی تحلیلی داده ها، تعدادی راه حل موقتی پیشنهاد شد و بعد از انتخاب و اعتبارسنجی راه حل مورد نظر(روش مشارکت درسی)، راهکارهای مناسب ارائه شد. بعد از اجرای راه حل ها، شواهد دو جمع آوری و تجزیه و تحلیل شد و نتایج به دست آمده حاکی از آن بود که اجرای راه حل موقتی موثر بوده است. در نتیجه علل کمرویی نیلوفر مواردی مانند وراثت، روابط خانوادگی و... بود که با استفاده از روش مشارکت درسی و راهکارهای ارائه شده، مشکل او رفع شد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها