• تبیین فرآیند برنامه ریزی حمل ونقل شهری و تاثیر آن در ساختار شهر

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/10/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/23
    • تعداد بازدید: 161
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    تبیین فرآیند برنامه ریزی حمل ونقل شهری و تاثیر آن در ساختار شهر

    برنامه ریزی فعالیتی است که توسط انسان ها و برای آنها انجام می شود. برنامه ریزی آینده گرا بوده و خوش بینانه است. برنامه ریزی شهری ومنطق های شامل تنظیم الگوهای قضایی در راستای زمان است. آرایش فضاها برنامه ریزی نیست، بلکه هدف فرآیند دیگری است که فرایند برنامه ریزی نام دارد. برنامه ریزی حمل و نقل قسمتی از این فرایند است.

    برنامه ریزی حمل و نقل شهری فرایندی است که به تصمیم گیری درباره سیاست ها و برنامه های حمل و نقل منجر می شود. این فر آیند تلاشی گسترده، پرهزینه و زمان بر می باشد که با وجود شکل های مختلفی که در حین اجرا دارد، مراحل اصلی انجام آن مشابهی باشد. این مراحل با یکدیگر در ارتباط هستند و ممکن است اطلاعاتی که از یک مرحله به دست می آید در مرحله قبل و یا بعد مورد استفاده قرار گیرد.

    هدف از این پژوهش تبیین فرآیند برنامه ریزی حمل ونقل شهری و تاثیر آن در ساختار شهر می باشد. روش این تحقیق روش این پژوهش توصیفی -تحلیلی است و به صورت اسنادی و بررسی متون بوده و عمده ترین منابع مورد استفاده کتاب ها و مجلات تخصصی، طرح های پژوهشی مرتبط و استفاده از شبکه جهانی اطلاع رسانی می باشد. در این پژوهش به مراحل انجام فرآیند برنامه ریزی حمل و نقل شهری پرداخته خواهد شد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها