• راهکارهای توانمندی های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع سایبری

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/10/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/24
    • تعداد بازدید: 209
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    راهکارهای توانمندی های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع سایبری

    با توجه به این که سازمان های نظامی به خصوص نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ملزم به حضور در فضای سایبری بوده و این حضور می بایست توأم با امنیت باشد، لازمه آن احصاء توانمندی ها و ظرفیت های دفاع سایبری نزاجا خواهد بود و عدم تبیین این مهم موجب آسیب پذیری نزاجا در برابرحملات سایبری و ناکارآمدی تدابیر، خط مشی ها و فرآیندهای دفاع سایبری در نزاجا خواهد شد.

    پژوهش حاضر با برای بررسی توانمندی های موردنیاز، به بررسی سه شاخه اصلی در حوزه دفاع سایبری پرداخت، توانمندی های سخت افزاری، نرم افزاری و کشف و شناسایی تهدیدها. با بررسی پژوهش های انجام شده در این حوزه ها و مصاحبه با متخصصان شاغل در ارتش جمهوری اسلامی، داده های کیفی جمع آوری و بررسی شدند.

    برای بررسی میزان اهمیت آنها پرسشنامه ای تهیه شد و 100 نفر ازصاحبنظران حوزه دفاع سایبری به آن پاسخ دادند .نتایج پرسشنامه حاکی از آن بود که به کارگیری محصولات امنیتی، رمز کننده سخت افزاری و دیواره آتش، به ترتیب از مهمترین توانمندی های سخت افزاری بودند. در حوزه توانمندی های نرم افزاری، اکتیو دایرکتوری، امضا دیجیتالی و دیواره آتش به ترتیب از بیشترین اهمیت برخوردار بودند. شناخت فن ها و تاکتیک های کشورهای حریف، مهمترین توانمندی در حوزه کشف و شناسایی تهدیدها برشمرده شد و بعدازآن مدیریت متمرکز و بازدیدهای فیزیکی از بیشترین وزن برخوردار بودند .

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها