• ارائه راهکاری جدید جهت تشخیص نفوذ در اینترنت اشیاء با استفاده از تکنیک های داده کاوی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/12/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/01/29
    • تعداد بازدید: 152
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    ارائه راهکاری جدید جهت تشخیص نفوذ در اینترنت اشیاء با استفاده از تکنیک های داده کاوی

    در سال های اخیر خدمات مبتنی بر شبکه نوظهور رشد زیادی داشتند، یکی از این موارد اینترنت اشیا است. اینترنت اشیاء با چالش هایی مواجه است که از مهم ترین آنها می توان به امنیت داده های موجود، جلوگیری از نفوذ و حملات اشاره کرد. به همین دلیل سیستم تشخیص نفوذ به عنوان یکی از مهمترین راهکارها جهت ارتقاء امنیت اینترنت اشیاء معرفی شد.

    در سیستم های تشخیص نفوذ، نفوذهای غیرمجاز به شبکه با الگوریتم هایی تشخیص داده می شود و نتایج آن به اطلاع کاربر اطلاع می رسد. در این کار، اشیاء با استفاده از الگوریتم جنگل تصادفی روشی برای تشخیص نفوذ در دستگاه های همراه اینترنت ارائه می شود. روش پیشنهادی در سه مرحله نرم افزار وکا شبیه سازی می شود.

    در مرحله اول، داده ها از وب سایت تحلیل و آنالیز ترافیک دستگاه های همراه و مقالات جمع آوری می گردد. در مرحله دوم، از تکنیک cfs که یک روش کاهش ویژگی است و براساس همبستگی ها پایه گذاری شده است استفاده می گردد. سپس الگوریتم bestfirst و الگوریتم جنگل تصادفی بر روی ویژگی های مهم انتخاب شده بر روی داده ها اجرا خواهد شد. در نهایت، برای اعتبارسنجی و ارزیابی روش پیشنهادی از فاکتورهای ft ، tp ، recall و precision استفاده می شود. نتایج شبیه سازی نشان می دهد که روش پیشنهادی در تمامی این فاکتورها کارایی بالاتری دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها