• پیش بینی اشتیاق شغلی بر اساس امید به زندگی در معلمان دانش آموزان آهسته گام

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/12/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/02/11
    • تعداد بازدید: 187
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    پیش بینی اشتیاق شغلی بر اساس امید به زندگی در معلمان دانش آموزان آهسته گام

    هدف پژوهش حاضر پیش بینی اشتیاق شغلی بر اساس امید به زندگی در معلمان دانش آموزان آهسته گام بود. این پژوهش در زمره تحقیقات همبستگی و از منظر هدف کاربردی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه معلمان شاغل در تمام مقاطع تحصیلی استثنایی شهرستان رشت تشکیل دادند که در سال تحصیلی 1400 - 1399 مشغول به کار بودند.

    روش نمونه گیری در این پژوهش خوشه ای چندمرحله ای بوده است و حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 120 نفر انتخاب گردید. جهت گردآوری داده ها از پرسشنامه های اشتیاق شغلی (jeq) و پرسشنامه امید به زندگی میلر و پاورز (1988) استفاده شد. تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار 21spss و آزمون های آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون انجام شد.

    یافته های حاصل از آزمون همبستگی پیرسون نشان داد که بین امید به زندگی با اشتیاق شغلی در معلمان دانش آموزان آهسته گام همبستگی مثبت و معنی دار وجود دارد و همچنین یافته های حاصل از آزمون رگرسیون نشان داد، متغیر امید به زندگی مجموعاً قادر به پیش بینی اشتیاق شغلی در معلمان است (0.01 > p)، نتایج حاکی از اهمیت امید به زندگی در پیش بینی اشتیاق شغلی معلمان دانش آموزان آهسته گام بود. بنابراین، به مشاوران و درمانگران پیشنهاد می شود، برای بهبود اشتیاق شغلی این معلمان، امید به زندگی آنها را از طریق کارگاه های آموزشی افزایش دهند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها