• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/19
    • تعداد بازدید: 205
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    ارزش تغذیه ای ریزجلبک ها در پرورش آبزیان

    ریز جلبک ها موجودات زنده نوید بخشی برای تولیدات پایدار مواد غذایی، خوراک دام، طیور، آبزیان، مواد شیمیایی خالص و سوختهای زیستی هستند. جلبکها موجودات فتواتوتروف هستند و تولیدکنندگان اصلی مواد آلی در محیط های آبی می باشند. در اکوسیستم های آبی جلبکها و فیتوپلانکتون ها بخش مهمی از زنجیره غذایی موجودات آبزی و ماهی ها را تشکیل می دهند و لذا بخش عمده ای از تولیدات آبزیان مستقیماً وابسته به وجود آنهاست. همچنین جلبک ها به واسطه عمل فتوسنتز و متصاعد نمودن اکسیژن، محیط اطراف خود را اکسیژنه نموده و حیات را برای آبزیان مساعد می نمایند.

    آنها می توانند طیف گسترده ای از محصولات را با ارزش متوسط تا ارزش بالای تجاری مانند پروتئین تک سلولی، آنزیمها، رنگدانه ها، اسیدهای چرب غیر اشباع زنجیره بلند، ویتامین ها، اسیدهای نوکلئیک، مواد معدنی و فیبر تولید کنند، که در صنایع غذایی، دارویی و شیمیایی کاربرد دارند. تحقیقات زیادی در مورد توسعه غذاهای سالم جدید (مکمل های غذایی، مواد غذایی فراسودمند، ترکیبات غذا و دارو)، تهیه شده از زیست توده ریزجلبک ها انجام شده است.

    ریز جلبک ها در بازار نه تنها به شکل قرص، کپسول و مایعات عرضه می شوند، بلکه در پاستاها، میان وعده ها، آب نباتها، نوشیدنی ها و مواد غذایی دیگر یا به عنوان یک مکمل غذایی یا به عنوان منبع رنگ کننده طبیعی کاربرد دارند. هدف از این مطالعه نگاهی اجمالی به ارزش تغذیه ای ریزجلبک ها و کاربرد آنها در پرورش آبزیان می پردازد. در این مطالعه از روش کتابخانه ای استفاده شده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها