• ارائه یک مدل امنیتی منسجم بر پایه هوش مصنوعی، بلاک چین و شبکه نرم افزار محور برای شبکه اینترنت اشیا سیستم های فیزیکی سایبری

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/29
    • تعداد بازدید: 240
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    ارائه یک مدل امنیتی منسجم بر پایه هوش مصنوعی، بلاک چین و شبکه نرم افزار محور برای شبکه اینترنت اشیا سیستم های فیزیکی سایبری

    با پیشرفت جامعه بشری و فناوری اطلاعات و ارتباطات، اینترنت اشیا یکی از جدیدترین فناوریهای امروزی است که در ابعاد مختلف زندگی روزمره ی مردم و صنایع نفوذ کرده و یکی از توانمندسازهای کلیدی سیستم فیزیکی سایبری صنعتی است. اینترنت اشیا با وجود تمامی تسهیلات، به دلیل ساختار ضعیف امنیتی تبدیل به یکی از اهداف هکرها شده است. در این میان، بهره وری انرژی و امنیت مهمترین موضوعات هستند.

    بدون شک امنیت یکی از جنبه های اساسی اینترنت اشیا است. چالش های امنیتی فناوری اینترنت اشیا شامل شناسایی گروه های جعلی، احراز هویت، مدیریت اعتماد، محرمانه بودن داده ها، امنیت شبکه و کنترل دسترسی است. در این تحقیق، مزایای بالقوه یک سیستم بلاک چین بیان می شود و آن با شبکه نرم افزار محور ادغام می شود، ضمن اینکه مباحث انرژی و امنیت را توجیه می کند. جزئیات بیشتر یک دستورالعمل مسیریابی جدید با ساختار خوشه ای برای شبکه های اینترنت اشیا با استفاده از مدل مبتنی بر بلاک چین برای کنترل کننده شبکه نرم افزار محور پیشنهاد می شود.

    مدل پیشنهادی، گواهی اثبرات کار با بلاک چین های عمومی و خصوصی را برای ارتباطات نظیر به نظیر بین کنترل کننده های شبکه نرم افزار محور و دستگاه های اینترنت اشیا رفع می کند. بلاک چین به دلیل خصوصیت ذاتی از قبیل امنیت، تغییر ناپذیری، قابل بررسی و نظارت بودن گزینه ی مناسبی برای ارتقای امنیت و حریم شخصی در اینترنت اشیا است. علاوه بر این، مکانیسم احراز هویت توسعه یافته مبتنی بر اعتماد، بلاک چین را برای دستگاه های اینترنت اشیا با منابع محدود بیشتر مورد پذیرش قرار می دهد. ادغام اینترنت اشیا و بلاک چین، به دلیل حذف واسطه، صرفه جویی قابل توجهی برای تولیدکنندگان این صنعت خواهد داشت.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم