• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/12/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1402/03/28
    • تعداد بازدید: 134
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09179703235

    بیان مسئله: در دنیای معاصر، زندگی در شهرهای بزرگ به گونه ای است که بیشتر افراد ارتباط خود را از طریق رسانه ها و آموزش برقرار می کنند. امروزه چندی است که حرفه تایپوگرافی کشور، میزبان مقوله ای چالش برانگیز است، که حساسیت عجیبی در همگان ایجاد کرده و از طرفی شناخت خط و حروف در طراحان به وضوح مشاهده می شود و از سوی دیگر در فضای امروزی کار طراحان گرافیک را مورد خطاب قرار می دهند و بررسی چگونگی ساخت و آموزش تایپوگرافی تعاملی در جوامع دغدغه اصلی است. از نکات مهم و مورد بحث در این پژوهش ، بازیابی و شناخت تمامی خطوط درتمدن باستانی، گرافیک و شناخت تایپوگرافی در جهان و همچنین تایپوگرافی فارسی و عربی و به کارگیری هنر نوین و تخصصی(هنرتعاملی) مورد بررسی می باشد. واژه «تعامل» به معنی با یکدیگر داد و ستد کردن بیان شده و همچنین ویژگی جدید هنرهای وابسته به تکنولوژی و جوهره اصلی هنر دیجیتال و مجازی ، آموزش و کاربردی نمودن تایپوگرافی تعاملی را بر عهده خواهد داشت. 

    پژوهش پیش رومی کوشد در پی پاسخ به این پرسش باشد که چگونه تایپوگرافی پویا وتعاملی در هنر دیجیتالی بیان خواهند شد؟

      که از طریق وب سایت داکت برروی سایت ، که برروی موبایل و 3dmax

    هدف : آموزش های سه بعدی سازی درفتوشاپ و تبلت قابل ارائه خواهد بود.

    روش پژوهش: در پژوهش حاضر، براساس اهداف و داده ها، به صورت کیفی و به روش توصیفی – تحلیلی کاربرد دارد. این پژوهش با استفاده ازروش کتابخانه ای و بهره برداری ازکتب علمی ، مقالات معتبر داخلی و خارجی سازماندهی، تفکیک و فیش برداری ازکتب علمی و منابع اجرا خواهد شد.

    یافته ها: با بررسی های انجام شده می توان گفت که تایپوگرافی با توجه به سنت و فرهنگ جامعه ،  ترکیبی از حروف سنتی و مدرن، الفبای خط، قلم یا فونت یکی از عوامل بسیار مهم جلوه های خط، طراحی حروف و کلمات در رده های تایپوگرافی را براساس زمان و مکان پیش روی مخاطبان قرار می دهد که با استفاده از آموزش های سه بعدی سازی وایجاد تعامل بین مخاطبان و طراح  به وجود می آید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها