• بررسی ارتباط بین تنوع جنسیتی در هیئت مدیره و هزینه نمایندگی با تأکید بر نقش تعدیلی محیط اطلاعاتی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1402/04/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1402/08/23
    • تعداد بازدید: 50
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09033845167

    هدف از تحقیق حاضر بررسی ارتباط بین تنوع جنسیتی در هیئت‌مدیره و هزینه نمایندگی با تأکید بر نقش تعدیلی محیط اطلاعاتی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می‌باشد. این تحقیق، از بعد رویکرد انجام تحقیق از نوع خردگرایانه، از بعد هدف از نوع تحقیقات کاربردی، از بعد ماهیت تحقیق از نوع تحقیقات مروری، از نوع ماهیت داده‌ها از نوع تحقیقات کمی، از لحاظ روش شناخت تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی همبستگی، از بعد نوع استدلال از نوع قیاسی و استقرایی، از بعد زمان جزء تحقیقات گذشته‌نگر، از بعد طول مدت‌زمان انجام تحقیق از نوع تحقیقات مقطعی، و از لحاظ روش جمع‌آوری اطلاعات از نوع تحقیقات کتابخانه‌ای و میدانی و  همچنین از بعد روش تحلیل داده‌ها از نوع تحقیقات تحلیل محتوا مبتنی بر روش‌های آماری می‌باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس اوراق بهادار تهران می باشد که پس از حذف محدودیت‌ها 121 شرکت به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. بازه زمانی مورد بررسی بین سال‌های 1393 الی 1400 می‌باشد.  امروزه نقش زنان در حوادث مختلف به‌طور عظیم و غیرقابل انکاری مشاهده می‌شود.

    نه تنها در کشورهای در حالت وسعه حتی در کشورهای توسعه یافته نیز موضوع مهمی است. در سده‌های اخیر توجه به نقش زنان در مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و غیره توسعه یافته است. نتایج حاصل از آزمون فرضیه فرعی اول از فرضیه اصلی اول تحقیق بیانگر این است بین تنوع جنسیتی در هیئت‌مدیره و ساختار سرمایه رابطه معکوس و معناداری وجود دارد.. همچنین نتایج حاصل از آزمون فرضیه فرعی دوم از فرضیه اصلی اول تحقیق بیانگر این است بین تنوع جنسیتی در هیئت‌مدیره و نسبت گردش دارایی رابطه‌ای مستقیم و معناداری وجود دارد. فرضیه فرعی اول از فرضیه اصلی دوم بیانگر این است که محیط اطلاعاتی بر رابطه بین تنوع جنسیتی در هیئت‌مدیره و ساختار سرمایه تأثیر ندارد. فرضیه فرعی دوم از فرضیه اصلی دوم نشان دهنده این است که محیط اطلاعاتی بر رابطه بین تنوع جنسیتی در هیئت‌مدیره و نسبت گردش دارایی تأثیر ندارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها