• بررسی برخی خواص آلژینات plastalgin و مقایسه آن با استاندارد

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1395/07/11
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1395/07/11
    • تعداد بازدید: 522
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    زمینه و هدف: با توجه به کاربرد زیاد ماده قالب گیری آلژینات در دندانپزشکی و وجود انواع مختلفی از آلژینا تهای ساخت داخل و وارداتی در بازار، این نیاز احساس می شود که به منظور کنترل کیفیت، انواع مواد مورد استفاده از جمله آلژینات plastalgin با استاندارد مقایسه شود. هدف از این مطالعه بررسی برخی خواص کاربردی آلژینات plastalgin تولید فرانسه با استاندارد می باشد.

    روش بررسی: این مطالعه از نو ع تجربی می باشد. خواص مورد بررسی شامل: زمان کار، زمان سفت شدن، استحکام تراکمی، تغییر شکل دائمی و تغییر شکل در اثر فشار بوده است. ضمنا مندرجات روی بسته آلژینات نیز مورد بررسی قرار گرفته است. آزمایشات بر طبق استاندارد ada یا iso انجام گردید و برای هر آزمون شش نمونه در نظر گرفته شد.

    یافته ها: زمان کار این ماده در محدوده استاندارد بود و میانگین زمان سفت شدن دو دقیقه و 28 ثانیه بدست آمد. همچنین میزان تغییر شکل در تراکم آن 7.35% و تغییر شکل دائمی آن هم 3.25% بدست آمد. میانگین استحکام تراکمی این آلژینات طبق این مطالعه 0.74 مگاپاسکال می باشد. ضمنا برخی اطلاعات روی بسته آلژینات plastalgin با یافته های مطالعه حاصر متفاوت بود.

    نتیجه گیری: تمام خواص بررسی شده این سری از آلژینات به جز تغییر شکل دائمی آن خوب و در حد استاندارد بود ولی با اطلاعات روی بسته آن همخوانی نداشت.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها