• بررسی رابطه بین رهبری تحول گرا با آوای سازمانی با نقش میانجی عدالت سازمانی(مورد مطالعه: اداره آموزش و پرورش شهرستان ایرانشهر)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/01/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/01/15
    • تعداد بازدید: 320
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی رابطه بین رهبری تحول گرا با آوای سازمانی با نقش میانجی عدالت سازمانی(مورد مطالعه: اداره آموزش و پرورش شهرستان ایرانشهر (

    هدف این تحقیق بررسی رابطه بین رهبری تحول گرا با آوای سازمانی با نقش میانجی عدالت سازمانی در اداره آموزش و پرورش شهرستان سیرجان بوده است. این تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری این تحقیق عبارت است از کلیه کارکنان سازمان یاد شده بالا که تعداد آن ها در سال 1398 به 211 نفر بالغ گردیده است. به دلیل محدودیت جامعه آماری تمامی اعضای آن به عنوان نمونه انتخاب و به صورت سرشماری مورد مطالعه قرار گرفته است. ابزار گردآوری داده ها، سه پرسشنامه استاندارد بوده است.

    تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از معادلات ساختاری ونرم افزار lisrel انجام گرفته است یافته های تحقیق حاکی از آن است که: بین رهبری تحول گرا با آوای سازمانی با نقش میانجی عدالت سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بین رهبری تحول گرا با آوای سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بین رهبری تحول گرا با عدالت سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بین عدالت سازمانی با آوای سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. در خاتمه، به منظور بهبود رهبری تحول گرا و عدالت سازمانی و بهبود آوای سازمانی، پیشنهادهای سازنده ای به مسئولین مربوطه ارائه گردیده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها