• چگونه توانستم با استفاده از روش های تدریس فعال و ایجاد موقعیت های یادگیری کاربردی، میزان علاقه، انگیزه و پیشرفت دانش آموزان پایه ی ششم خود را در کلاس های درس مجازی بهبود بخشم؟

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/12/14
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/12/14
    • تعداد بازدید: 129
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    چگونه توانستم با استفاده از روش های تدریس فعال و ایجاد موقعیت های یادگیری کاربردی، میزان علاقه، انگیزه و پیشرفت دانش آموزان پایه ی ششم خود را در کلاس های درس مجازی بهبود بخشم؟

    اقدام پژوهی حاضر با عنوان «چگونه توانستم با استفاده از روش های تدریس فعال و ایجاد موقعیت های یادگیری کاربردی، میزان علاقه، انگیزه و پیشرفت دانش آموزان پایه ی ششم خود را در کلاس های درس مجازی بهبود بخشم؟» با نمونه اماری 27 دانش اموز پسر در پایه ی ششم مدرسه شهید باهنر، اموزش و پرورش ناحیه 1 شهر بندرعباس در سال تحصیلی 1400-1399 انجام گرفته است. از اوایل سال تحصیلی دغدغه مهم من علاقه مند کردن دانش اموزان به فضای مجازی بدون ایجاد فشار و استرس برای خانواده ها و دانش اموزان بوده است. همانطور که همه ی ما در جریان هستیم تقریبا از اسفند سال 99 دانش اموزان از اموزش حضوری محروم شده اند و به شکلی خانه نشین گشته اند، اکنون دانش اموزان با نشستن کنارهم روی نیمکت، ارتباط مستقیم با معلم، رفع اشکالاتی که صورت می گرفت و دیگر هیجانات مدرسه که باعث می شد دانش اموزان با علاقه و اشتیاق سر کلاس ها حاضر شوند خداحافظی کرده اند و این خداحافظی اسیب هایی به همراه داشته مثل: اشنا نبودن با فضای مجازی، نداشتن گوشی همراه، بی انگیزه شدن و نداشتن علاقه به حضور فعال در کلاس های انلاین و بسیاری اسیب های دیگر و هدف من این است که چگونه دانش اموزانی فعال و علاقه مند به کلاس های مجازی داشته باشم تا اسیب های این شیوه ی تدریس که به ناچار باید باشد را به حداقل برسانم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها