• بررسی کیفیت رابطه از دیدگاه مشتریان و ارتباط آن با وفاداری مشتریان به باشگاه های ورزشی شهرستان بوکان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 292
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله بررسی کیفیت رابطه از دیدگاه مشتریان و ارتباط آن با وفاداری مشتریان به باشگاه های ورزشی شهرستان بوکان

    زمینه و هدف: از آنجا که تحقیقات مختلف بیان می کنند که راه های ارتباطی در بازاریابی بر روی محصولات و کالاهای ورزشی باعث ر ضایتمندی و وفاداری مشتریان و در نتیجه، افزایش قصد حضور آتی آن ها می شد هم چنین بیش تر پژوهش های صورت گرفته در صنعت خدمات ورزشی، در زمینه شناخت ادراکات مشتریان از کیفیت خدمات و توسعه راهبردهایی برای برآورده کردن انتظارات مشتریان و سنجش میزان رضایتمندی آنان در باشگاه های ورزشی دولتی و خصوصی بوده است، پژوهش حاضر بر جذب، نگهداری و وفاداری مشتریان نیز متمرکز شده است لذا هدف اصلی تحقیق بررسی کیفیت رابطه از دیدگاه مشتریان و ارتباط آن با وفاداری مشتریان به باشگاه های ورزشی شهرستان بوکان می باشد.

    روش کار: این تحقیق از لحاظ روش تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی است و به لحاظ هدف کاربردی و بر اساس جمع آوری اطلاعات میدانی بوده است جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مشتریان بانوان باشگاه های ورزشی شهر بوکان بود که تحت نظر اداره ورزش و جوانان شهر بوکان فعالیت کرده اند. در این پژوهش با روش نمونه گیری تصادفی ساده و با استفاده از جدول مورگان، تعداد 323 نفر از مشتریان باشگاه های ورزشی بانوان شهر بوکان به عنوان نمونه آماری این پژوهش انتخاب شدند و پر سشنامه ها بین آن ها توزیع و پس از تکمیل جمع آوری گردیدند. روش و ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش، پرسشنامه استاندارد بود روایی کل پرسشنامه توسط 14 تن از

    اساتید متخصص تأیید و پایایی آن نیز توسط آزمون آلفای کرونباخ (کیفیت رابطه= 0.86؛ وفاداری= 869 ) مورد قبول واقع شد. جهت تحلیل داده ها از آمار توصیفی شامل (جدول فراوانی، محاسبه شاخص های پراکندگی نظیر میانگین، انحراف معیار و ... ) استفاده شد. هم چنین جهت تعیین نرمامل بودن توزیع  داده ها از آزمون کولموگرو- اسمیرنوف استفاده شد.  که با توجه به توزیع نرمال بودن داده ها برای آزمون فرضیه ها از ضریب همبستگی پیرسون، ضریب تعیین، دوربین واتسون و ضریب رگرسیون چندگانه استفاده شده است. کلیه آزمون ها در سطح خطای 5 صدم و در تمام مراحل از نرم افزار spss22 کمک گرفته شد.

    یافته ها: نتایج آزمون فرضیه ها نشان دهنده ی تاثیر مثبت و مستقیم عوامل و ابعاد کیفیت رابطه از جمله رضایت، تعهد و اعتماد بر وفاداری مشتریان به باشگاه های ورزشی شهرستان بوکان بوده است.

    نتیجه گیری: مدیران باشگاه لازم است که برای افزایش وفاداری ورزشکاران و دستیابی به مزیت رقابتی  با توجه به نتایج این پژوهش، اعتماد ورزشکاران را به عنوان پیش زمینه اصلی و محرکی برای ایجاد وفاداری ورزشکاران مورد توجه قرار دهند ایجاد رضایتمندی در ورزشکاران برای تقویت وفاداری آنان نیز لازم است مورد توجه مسئولان باشگاه قرار گیرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها