• ارائه سیستم ترکیبی تشخیص حملات ddos در شبکه های نرم افزار محور با رای گیری از عملکرد الگوریتم های طبقه بندی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/10/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/23
    • تعداد بازدید: 229
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    ارائه سیستم ترکیبی تشخیص حملات ddos در شبکه های نرم افزار محور با رای گیری از عملکرد الگوریتم های طبقه بندی

    امروزه با گسترش روزافزون شبکه های کامپیوتری و اینترنت، مدیریت این شبکه ها با مشکلات زیادی روبه رو شده است. معماری شبکه های مبتنی بر نرم افزار با جداسازی لایه کنترلی و داده توانسته قابلیت برنامه ریزی، انعطاف پذیری و پویایی را برای پشتیبانی از نیاز شبکه های جدید ایجاد نماید این معماری پیشنهادی، به عنوان راهکاری برای شبکه های آینده مورد توجه محققان دانشگاهی و صنعتی قرار گرفته است.

    با این حال، باید توجه داشت که معماری شبکه نرم افزار محور نیز از همان مسائل امنیتی که در مورد شبکه های رایج مطرح است، رنج می برد به عنوان مثال، یکی از ضعف های معماری نرم افزار محور مربوط به آسیب پذیری بالای آن در برابر حملات منع سرویس توزیع شده و سایر موارد مشابه به آن می باشد.

    در این تحقیق، به منظور مقابله با حملات منع سرویس توزیع شده، یک روش ترکیبی جدید مبتنی بر یادگیری ماشین و با رای گیری از عملکرد الگوریتم های طبقه بندی شده ارائه شده است. الگوریتم های یادگیری ماشین بردار پشتیبان، k نزدیک ترین همسایه و درخت تصمیم می باشد. در نهایت از خروجی سه روش مذکور رای گیری به عمل می آید نتایج حاصل از شبیه سازی روش پیشنهادی نشان می دهد که این روش در مقایسه با روش های دیگر در برابر حملات منع سرویی توزیع شده مقاوم بوده و کارایی آن مناسب می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها