• طراحی پرسشنامه نقش الگوهای مرجع دینی در ارتباط با رضایتمندی زناشویی و رضایتمندی شغلی کارکنان متاهل شاغل در ستاد شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/06/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/08/25
    • تعداد بازدید: 104
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    طراحی پرسشنامه نقش الگوهای مرجع دینی در ارتباط با رضایتمندی زناشویی و رضایتمندی شغلی کارکنان متاهل شاغل در ستاد شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب

    الگوهای مرجع که به عنوان راهنمای رفتار افراد عمل می کنند می توانند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در شکل دهی به رفتار افراد تاثیر بگذارند. با توجه به اینکه تا کنون پرسشنامه ای استاندارد برای بررسی نقش الگوهای مرجع دینی طراحی نشده است، درتحقیق حاضر قصد بر این است تا با بررسی کارکنان متاهل شاغل در ستاد شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، بتوانیم در این ارتباط یک پرسشنامه مناسب با پایایی قوی طراحی کنیم.

    روش این پژوهش از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش، شامل همه شاغلین زن و مرد متأهل در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در سال1401 می باشد. حجم نمونه 89 نفر است که بصورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده، پرسشنامه محقق ساخته است. که بصورت چاپ شده در اختیار کارکنان قرار گرفت. و روش آماری مورد استفاده، روش رگرسیون با استفاده از نرم افزار spss می باشد.

    روش و ابزار گرد آوری اطلاعات، استفاده از روش میدانی و ابزار پرسشنامه می باشد. قلمرو موضوعی، قلمرو مکانی و قلمرو زمانی به ترتیب عبارتند از همه کارکنان متاهل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب واقع در شهرستان اهواز و بهار سال 1401 می باشند. همچنین جامعه مورد مطالعه همه شاغلین زن و مرد متاهل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و حجم نمونه، 89 نفر می باشند. با توجه به اینکه ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه طراحی شده 0.965 بدست آمد که نشان دهنده پایایی قوی پرسشنامه طراحی شده می باشد. بنابراین پرسشنامه محقق ساخته مذکور استاندارد و قابل استناد در سایر پژوهش ها می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها